بسم الله الرحمن الرحیم

💠گروهی از اهل کتاب مشتاقانه و نه از روی تکلیف، وحی را می پذیرند.
ولی گروهی چه مشرک چه از اهل کتاب بعضی از وحی را انکار می کنند.
🔹که آنچه را که انکار می کنند👈توحید،اطاعت و عبادت معاد و رسالت است.
🔹مبداء عالم را می پذیرند ولی بدون تکلیف و قیامت
💠امر اول👈همه اهل کتاب گرفتار استکبار و عناد نیستند بعضی خاضعند
🔹آیه ۱۵۹ اعراف👈یهود خائن است ولی بینشان هستند که حق را می پذیرند و دیکران را هم به حق دعوت می کنند.
🔹آیات ۱۲۰-۱۲۱ سوره بقره👈اهل کتاب آرزو دارند که تابع آنها شوی و دست بردار نیستند ولی همه شان این طور نیستند و تورات و انجیل را بدرستی تلاوت می کنند و بشارت رسالت پیامبر را مطرح می کنند
سوره آل عمران آیه ۶۰ به بعد👈که فسادهای اهل کتاب را ذکر می کند ولی می فرماید همه این طور نیستند
🔹خداوند در قران نشاط ما را هدایت فرموده👈
💎که با آنچه از دست برود ناراحت نشویم و بر آنچه بدست می آوریم خوشحال نگردیم(سوره حدید)👈برای آزمایش که بفهمیم اهل دنیاییم یا اهل آخرت
💎به فهمیدن وحی و حق خوشحال شویم👈قرآن حسد و کبر و جهل را شفا می دهد👈فضل و رحمت الهی از ثروت بهتر است
🔹هر کس مومن به خدا،قیامت و عمل صالح داشت👈به بهشت می رود.
💠امر ثانی👈بعضی خواه از مشرکین خواه از اهل کتاب 👈بعضی از کتاب را منکرند .
یهود👈هر چیز مخالف تورات و انجیل بود را نپذیرید.
آیه ۶۹ ال عمران👈توطئه اهل کتاب👈اول روز در بین مسلمین در مسجد بودند آخر روز اعلام می کردند پشیمان شده اند و دیگران را از اسلام دور می کردند
آیه ۸۶ آل عمران👈با اینکه حق برایشان روشن شده بود کفر می ورزیدند
🔹در پایان قرآن حق اقلیت و اکثریتشان را حفظ کرد.
💠امر سوم 👈در جواب منکرین بگو👈من چیزی جز آنکه عقل بپذیرد را نیاورده ام 👈در عبادت و طاعت چیزی را شریک قرار ندهید👈به الله دعوت می کنم که بازگشتم به سوی اوست و جای انکار نیست
من مامور شدم خدا را مخلص عبادت کنم(اثبات خلوص)
گاهی داریم در آیات 👈من مامور شدم خدا را عبادت کنم تا شرک نورزم.(نفی شرک)
الحمدلله رب العالمین💐